Dator!

3kommentarer

Igår beställde jag en ny dator, bara sådär. Hade öppnat upp sidor på flera olika datorer som det var rea på, på CDON.COM. Några timmar senare tog jag med min dator - med sidorna fortfarande öppna - till sommarstugan där jag och lillasyster skulle sova. När vi kom till stugan kunde jag fortfarande se all information om datorerna. Så jag fastnade för en direkt, billig och bra, så jag sparade sidan och beställde den som sagt igår. Hade tänkt vänta med att köpa en dator tills jag fyllt 18, då blir det enklare att betala men jag kunde inte riktigt vänta tills dess.  

Den nya datorn som snart anländer:




Den gamla datorn som saknar en shiftknapp och som har tröga tangenter pga all smuts:



Just nu håller jag på att rensa denna gamla dator på filmer, musik, bilder och dokument - för över till usb och externa. Med den nya kommer jag ha lite mer plats på hårddisken eftersom den rymmer nästan 500 GB mer än vad den gamla rymde (!). 

Alldeles nyss rensade jag även min garderob så nu känns den mycket större eftersom golvet syns. Det blev dock en till svart sopsäck på kallvinden + en låda där mina skor legat förr. Det känns faktikt härligt att det är gjort för jag har tänkt göra det ett tag. 

Köpte även balklänningstyg som kom förra veckan. Färgen är en mellanlila nyans med lite grått i skulle jag vilja säga. Gillar det! Dessutom var det inte så dyrt, 5 meter för 99 kr, så det blev endast 198 kr! 

Här är färgen


Jobbade som sagt helgen som var men det blev inte enbart helg. Jobbade övertid söndagkväll, måndagkväll och tisdagen och med den extra tiden tjänade jag 2000 kr, vilket betyder att jag kommer ha pengar över när datorn och körkortet är betalat :) 



Dags för middag!

3 kommentarer

Sofia

05 Aug 2011 22:08

Den där datorn såg ju jättefin ut, och pavillion brukar vara bra. Jag var bara för snål för att köpa en sådan när jag skulle köpa, alla var så dyra då ;p

mami

05 Aug 2011 23:40

Bra du köper dig en ny dator. litar inte på att din gamla inte ska börja brinna eller något sånt. Fläkten flämtar ju konstant! Blir jättebra!

Tack för att du är så underbar och hjälper mig med hundarna och framförallt nattskötseln.

Älskar dig så <3

Sofia

07 Aug 2011 21:52

SV: Klart jag saknar att ha er här! Jag längtar verkligen tills du flyttar hit <3

Kommentera

Publiceras ej