9.1 timmar

1kommentarer

9.1 timmar, alltså 9 timmar och 6 minuter är den tid per vecka jag kommer spendera framför datorn i Februari månad när alla 13 serier jag följer har börjat om. Det är en hel del. Har till och med skrivit upp på min whiteboardtavla när dessa går ladda ner, alltså vilken dag jag kommer se avsnitten. Se själva: 
13 serier, som alla har börjat innan januari månad är slut. Dock är det tre serier, de som står längst ner på min tavla som inte har börjat om då och jag vet ännu inte när de börjar om. Snart är det fullt upp! 

Har funderat på varför jag ser så mycket serier men kan inte riktigt komma på anledningen. Kanske för att jag tror att jag får ut någonting vettigt av att se serierna. Eller så kanske det är ett tidsfördriv, att slippa göra läxor och annat vettigt. I år har jag hittat många nya, som fortfarande är på första säsongen, och hur jag har hittat dessa serier är en väldigt bra fråga. Minns att jag såg serien "Once upon a time" i expressen och tyckte att den såg bra ut. Förra veckan tipsade mamma mig om serien "Revenge". Tänkte då att jag hade nog många serier som jag följde, att jag inte skulle börja se någon fler. Men, såg trailern för serien när jag var i Umeå för någon dag sedan och dagen efter jag kom hem från Umeå hade jag sett 7 av 10 avsnitt. Morgonen därefter såg jag de sista 3 avsnitten. Det år fort, bara det är nog bra och spännande, vilket slutat oftast är så man gärna vill se nästa avsnitt direkt. 

Har jag tur kanske det inte blir någon fler säsong av de serier som fortfarande är på första säsongen. Men grejen är att jag vill att det ska komma en fortsättning på serierna eftersom de är så bra!  

Ps. Nu på fredag börjar "The vampire diaries" om. Åh vad jag har längtat! Ds.

1 kommentarer

Sofia

01 Jan 2012 16:57

Haha jaa serier tar upp stor del av ens liv ;) men vaa, börjar one tree hill om? :o

Kommentera

Publiceras ej