Valpar

2kommentarer

4 April var datumet på det senaste inlägget. Nu, ungefär 3 och ½ månad senare har 7 vita älghundsvalpar kommit till jorden. De föddes den 6/7 och har nu hunnit bli 19 dagar gamla och är hur söta som helst! Se själva. 


1 dag gamla valpar


Taget för 3 dagar sen


Busig!


Vinglig! 

Nu är de ganska bra på att gå men kommer det något hinder eller om de ändrar riktning klarar de inte av att hålla sig på benen. Det är så roligt att se deras utvecklig - för det går så fort! 


Inga lugna takter här!

Annars så kämpar jag på med körkortet, övningskör och försöker läsa körkortsboken. Så innan jul kommer jag absolut ha körkort, vilket känns helt fel. Det känns inte alls som om jag är nog mogen - eller nog kunnig för den delen - men det kommer gå ändå, det vet jag. 

Projektarbetet, PA:t, jobbar jag med. Med tanke på att valparna blir äldre så blir arbetet gjort, mer och mer ju tiden går. 

Under tiden jag var i Umeå hos syster, och tiden efter det, så har jag längtat och längtat tills min flytt till Umeå bär av. Kommer försöka få mig ett jobb där under sommaren och kommer alltså skaffa mig en lägenhet i början av sommaren. Hoppas verkligen att jag får mig ett jobb samt en lägenhet. Möbler och kökssaker har jag ärvt av min syster, så jag har saker att fylla lägenheten med. 

Har tittat på en dator som jag vill köpa, eftersom min börjar ha dåliga knappar - dessutom är de inte så bra. Internet laggar om jag anstränger det för mycket, LAN spel som Age of Empires och Heroes of Might and Magic funkar inte, så jag vill verkligen köpa mig en ny. Har hittat en för 3000 :- och den har HDMI, inbyggd kamera och mikrofon (min nuvarande dator har inget av dessa), större hårddisk och allmänt bra. Får se när det blir att köpa den, snart förhoppnigsvis. 

Jag har pengar till att köpa datorn eftersom jag har jobbat som personlig assistent i fem helger nu och tjänar drygt 1000 :- per helg, vilket duger för mig eftersom jag inte ens hade planerat att jobba i sommar. Jag kommer troligtvis få jobba där fem helger till om ingenting ändras.

Jag beställde nyss en sån här från CDON.COM, denna kommer att pryda min skåpnyckel till hösten och förhoppningsvis någon annan nyckel framöver. Tyckte det var en rolig grej att ha :) 






Sen så har jag, Christina och Sofia blivit mer eller mindre beroede av denna låt, asbra! - om man är nörd ;) 


2 kommentarer

mami

24 Jul 2011 15:28

Riktig nördlåt, jag har sår i öronen ;)

Självklart kommer du klara av att ta körkortet och vara redo för det. Inga problem!

Vi får hoppas att dessa underbara gosiga valpar kommer till bra hem!

Älskar dig min prinsessa! <3

Sofia

24 Jul 2011 15:53

Haha ja och det är ingen annan som fattar hur rolig den där låten verkligen är!! ;) Och nyckelringen var ju jättefrän, en sån vill jag också ha :p

Kommentera

Publiceras ej