Vuxen

2kommentarer

Små saker kan betyda så mycket. Att bli 18 innebär större ansvar som ni alla vet, vilket jag tycker kommer bli super! Gillar att fixa saker själv, se till att de blir gjorda.

Ringde precis till nordea och fixade så att jag får mig ett nytt bankkort - ett riktigt kort. Dessutom ska jag spara 100 kr varje månad, kan vara bra att ha. När jag fått hem kortet, som tar 3-5 dagar ska jag bara acceptera att jag får betala räkningar själv och överföra pengar och då kan jag slippa mina skulder! Bara ordet: "betala räkningar själv" låter så vuxet. 

Ringde även nyss till sjukgymnasten i Umeå jag vill praktisera hos, men hon var upptagen så jag lämnade mitt mobilnummer så förhoppningsvis ringer hon upp så småningom. Hoppas verkligen jag får praktisera där, både för lärdomens skull och för att då får jag bo hos älskade syster Sofia igen!

Beställde dessutom en ny mobil igår och jag kallar den redan för min mobil, även om den inte är min ännu. 

Min gamla: 


Min nya: 


Det bästa med den nya, Sony Ericsson Xperia Arc, förutom att det är en android, är den att det följer med så pass mycket och den kostar ändå bara 3490 kr! Detta följer med: telefon, batteri (BA-750), reseladdare, stereoheadset (MH-650), microUSB kabel för laddning, synk och filöverföring, HDMI kabel, minneskort microSD 16GB, skärmskydd, läderväska, användardokumentation. Har även köpt ett silikonskydd så den inte repas osv. 

Börjar misstänka att jag inte får mobilen förrän på onsdag. Hade hoppats jag skulle få den imorgon så att jag kan använda den på onsdag när vi ska till LTU - Luleå Teknniska Universitetet. men det är nog bäst att jag inte får den imorgon för då har jag tid att se hockey, annars skulle det bli så mycket tjoller med mobilen. 

När jag får bankkortet ska jag beställa telia max 25, när jag har pengar. Det känns inte som om pengarna på det gamla kortet tillhör mig eftersom jag inte kan röra dem annat än att handla med kortet på någon affär. 

Innan nästa år ska jag fixa ett ICA bonus kort, det borde ju vara enkelt :) 

Tänkte gå till farmor nu och hämta Alva samt posten men jag måste stoppa in fisken i ugnen, och jag vet inte ens vad man ska göra med den eller hur måna grader eller hur länge den ska vara där. Så det är bäst att jag sätter igång, med andra ord: ringer mamma. 

Nu är jag vuxen.

2 kommentarer

Sofia

10 Oct 2011 16:34

Haha jaa nu är du stor, och snart flyttar du hit. Hoppas du kan ha praktik här!! Och om inte hon har tid så får du ringa någon annan :)

mami

11 Oct 2011 16:17

Fniss... ja, nog är det tur du ännu kan ringa mamma och få hjälp att laga till fisk i ugnen. Pappa gav den då godkänt =) Får se om jag är hemma före dig?

Jag ska ju tillbaka till SUS på onsdagmorgon för att få fullt konstaterat att det är batteriet som dött! Det finns ju en liten möjlighet att det är kopplingen i trådarna upp vid skuldran som släppt eftersom jag känt att det blivit sammanväxningar där, så vi får väl se vad som händer!

Älskar dig min VUXNA dotter! Tycker också det är kul att du blivit myndig! Puss <3

Kommentera

Publiceras ej