★ 120525

1kommentarer

Lexie föddes den 25/5 och blev medlem i familjen den 27/8. Lexie bestämde jag för att köpa någon vecka innan,hon var leveransklar.  Jag kunde ju inte bara ha Siri, hon skulle ju bli alldeles för ensam på dagarna. Lexie har faktiskt sin pappa väldigt nära nämligen hos min syster, Sofia. Jag och Lexie bodde hos Sofia fram till i slutet på september. Lexie han alltså bo med sin pappa från det att hon var 12 veckor tills hon var 16 veckor.

Sen hon kom hit har hon kissat i sängen, kissat på golvet samt kissat på mina kläder som låg på golvet första veckan. Annars har hon varit en pärla, men hon är ju en ragdoll och de ska ju vara lugna och snälla. Lexie är allt som en ragdoll är men hon har lärt sig av Siri och mamma att bli mer social. Ragdolls vill vara i samma rum som matte men eftersom jag/ Siri har varit jobbiga med henne så har hon blivit mer social. Hon vill ligga tätt intill mig och hon är också  en kramkisse som kommer och styrker sig mot en, speciellt hundar. Lexie älskar hundar, i alla fall Adira, Alva och Chivette. Lexie kurrar också men inte lika högt som Siri ;) Lexie älskar att ha någonting ovanför huvudet. Hon gillar alltså att krypa in under täcket och krafsa till sig en grotta. Lexie är mammas pussgurka. Hon och Siri är som Jing och Jang i färgerna och de är underbara tillsammans! 

Mamma älskar dig Lexie! <3

6 veckor gammal

Lexie och ett syskon, 11 veckor gamla


Far och dotter, 12 veckor gammal

8 månader gammal

1 kommentarer

Sofia

24 Jan 2013 19:11

Oj, har hon hunnit bli så gammal alltså! Inte dåligt =)

Kommentera

Publiceras ej