★ 120901

1kommentarer

Adira föddes den 1/9 och blev medlem i familjen den 26/10. När min lillasyster var hit under sin praktik (v.42 = 15/10-21/10). Vi for och hälsade på Adiras valpuppfödare i början när Ch kom, kanske 15:e. Innan vi for hade jag egentligen redan bestämt mig för att jag ska köpa en av valparna, och så blev det :)  

Jag hade kollat blocket som en tok flera gånger per dag för jag hade länge bestämt mig för att skaffa hund. Till och med i somras ville jag skaffa hund men då förstörde jag knäet och kunde inte gå på 10 (?) veckor. I oktober när jag skulle hämta Adira kände jag att knäet var hyfsat okej och att det skulle bli mycket bättre ifall jag hade en anledning att gå ut och gå varje dag, måste ju rasta Adira.

Adira är helt underbar! För att vara 5 månader är hon väldigt mogen, förutom att hon hoppar upp på alla när de kommer hit.. Hon var mogen, alltså lättlärd. Gör hon någonting dumt gör hon sällan om det ifall jag säger till på skarpen. Hon har inte ätit kattmat/ kattbajs på ett bra tag, hon har inte tuggat på några fler kablar sen hon var nyhämtat och hon är mer eller mindre rumsren. Det händer någon olycka ibland på morgonen innan jag hinner gå ut med henne. För det mesta har hon vaknat någon timme före mig och lekt med katterna så hon gått och kissat.. Enda nackdelen med att katter är nattdjur, jag och Adira får inte sova. 

Adira är som en gasell när hon leker, hon hoppar och far åt alal håll. Jag tycker hon har ganska böjbara leder, precis som matte så hon kanske har EDS hon också? :p

Matte älskar dig gumman! <3

Utseende mässigt är Adira hur fin som helst! Titta själv: 

6 veckor gammal

De andra på bilden är hennes syskon. Jag hade inte bestämt vilken  tik jag skulle köpa när jag och Ch var dit och tittade så innan jag hade bestämt mig för Adira funderade jag på att ta den beiga, som syns lite grann på bilden. 


2 månader gammal (Svarta hunden = Chivette)

3 månader gammal

5 månader gammal (Lexie stryker sig mot Adira, som vanligt ;))

Adiras mamma

Puss! 

1 kommentarer

anna e

29 Jan 2013 17:50

Ja, Adira är riktigt, riktigt fin:D
Älskar dig! <3

Kommentera

Publiceras ej